środa, 29 stycznia 2014

Focaccia

Jak obiecałam wczoraj na talerz idzie Fociaccia.
Focaccia pochodzi z kuchni włoskiej. Rodzaj pieczywa polanego oliwą, z ziołami np rozmarynem , tymiankiem, ale takze może być I z cebulą, pomidorami, serem czy tez z oliwkami. Podajemy jako przekąskę lub jako dodatek do potraw. W kazdej części Włoch , mozna znalezć focaccia, I każda ma inny przepis :)
A to moja focaccia :)

 Składniki:
500 gr mąki
15 gr suchych drożdży
1 łyżeczka cukru
0,5 lyżeczki soli
ok 180 ml ciepłej wody
ok 70 ml oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku
1 lyżeczka rozmarynu- suchy lub świeży
1 lyżeczka tymianeku- suchy lub świeży
sól morska
Wykonanie:
Drożdże wsypujemy do ciepłej wody - odstawiamy na 10-15 min .
Szykujemy oliwkę. Do miseczki wlewamy oliwę z oliwy 60ml, dodajemy wyciśnięty czosnek, rozmaryn ( ja miałam suchy) I tymianek - dodałam świeży.
Odstawiamy.
Wyrabiamy ciasto z drożdżami, solą I cukrem.
Jeżeli ciasto nie jest odpowiednio elastyczne dodajemy wody-lub gdy jest odwrotnie- podsypujemy make. :)
Polewamy ciasto niewielką ilością oliwy z oliwek. Odstawiamy pod przykryciem na min 30 min. Dobrze by było by ciasto podwoiło swoją objętość.
Gdy ciasto nam urosło, nagrzewamy piekarnik do 240 C. Na formę dajemy troche oliwki. Rozprowadzamy ciasto. Robimy wgłębienia kostkami od dłoni :). Całość polewamy przygotowaną wcześniej oliwką z ziołami.
Posypujemy solą morską.
Wkładamy do piekarnika. Pieczemy od 10-20 min. Czas jest uzależnione , od tego czy focaccia ma być bardziej przypieczona , czy też mniej.
Ja piekłam 15 min.
Gotowe :) Ja podałam z zupą z ziemniaków I por . Pyszotka . Polecam I życzę smacznego .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

you might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinit